Čo je SEO – optimalizácia pre vyhľadávače

Čo je SEO – optimalizácia pre vyhľadávače

Počas propagácie vašej firmy ste sa iste stretli s výrazom SEO. Ide o skratku z anglického slovného spojenia Search Engine Optimization. Zjednodušene môžeme povedať, že ide o komplexný proces, kedy sa vaše internetové stránky stávajú atraktívne pre vyhľadávače. Vďaka SEO dosiahnete zvýšenú návštevnosť stránok, čo vedie k zviditeľneniu vašich služieb alebo zvýšenému predaju ponúkaných produktov.

Optimalizáciu pre vyhľadávače tvorí súhrn viacerých postupov

Návod na optimalizáciu vášho webu pre vyhľadávače neexistujte. V prípade SEO ide o toľko postupov, že je nutné zveriť celý proces do rúk odborníkov. Hovoríme tu o profesionáloch z oblasti IT, tvorby webov, copywritingu a správy sociálnych sietí. Z uvedeného je jasné, že svojpomocne svoj web nedostanete do žiadanej kondície a nedokážete posunúť svoje podnikanie o kus ďalej. SEO znamená zviditeľnenie, zafixovanie sa do podvedomia ľudí a zvyšovanie tržieb.

Čo všetko zahŕňa optimalizácia pre vyhľadávače

Po oslovení SEO špecialistov ako prvý dostane „zabrať“ váš web či e-shop. Musí byť atraktívny po grafickej i obsahovej stránke. SEO analýza podrobí vašu internetovú stránku skúškam s ohľadom na štruktúru webu, pútavosť textu či kľúčové slová. Znamená to, že všetky texty budú spätne spracované, aby spĺňali SEO štandardy. Dôležitý je nielen samotný text, ale tiež nadpisy a podnadpisy. IT špecialisti sa zamerajú na tagy či presmerovanie. Optimalizácia zahŕňa taktiež priame prelinkovanie na samotnej stránke a odkazy na vašu stránku z externých webov. Prelinkovanie z externých webov sa realizuje pomocou linkbuildingu v kvalitných PR článkoch umiestnených na populárnych doménach. Podľa výsledkov meraní efektivity sa neustále vylepšujú všetky uvedené parametre stránky.

Oplatí sa investovať do SEO?

Do procesu optimalizácie internetovej stránky pre vyhľadávače musíte investovať dlhodobo. Konkurencia nikdy nespí, a preto je nutný neustály progres stránky a rozširovanie jeho obsahu. Nemusíte sa obávať, že vaša investícia do SEO sa nevyplatí. Vďaka optimalizácii pre vyhľadávače získate viac ako len dobré meno u susedov. Dôležité je, aby vám spotrebiteľ dôveroval, čo dosiahnete tým, že vaša webová stránka sa bude zobrazovať pri vyhľadávaní na prvých neplatených pozíciách. Zviditeľnenie stránky znamená zvýšenie návštevnosti, ktorá priamo súvisí s vyšším predajom. Môže sa síce stať, že spotrebiteľ na stránku neklikne, ale dosiahnete minimálne zafixovanie vášho mena do jeho pamäti. Ide vlastne o permanentnú reklamu, ktorá je zároveň nevtieravá. V budúcnosti sa každému potenciálnemu klientovi práve vaša firma vybaví pri hľadaní daného produktu ako prvá. Spomenúť musíte tiež to, že SEO vás bude stáť oveľa menej ako PPC reklama t.j. platená reklama vo vyhľadávaní. Vďaka SEO sa znížia vaše náklady a zvýšia vaše tržby. Optimalizácia pre vyhľadávače prináša tiež výhodu neustálej kontroly efektivity a s tým spojeného progresu.

Pridaj komentár